Már az önkormányzatokkal is tudunk elektronikusan kapcsolatot tartani, ügyet intézni!

E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL

Nem egyszerű e-mail írásról van szó, hanem ügyek hivatalos indításáról és nyomonkövetéséről. Helyi adószámlánk megtekintése is lehetséges e portálon keresztül. Működik tehát az E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL, mint elektronikus ügyintézési portál. Elérhetősége: https://ohp-20.asp.lgov.hu/gyik_belepes

Itt indíthatunk ügyet saját nevünkben, de cég, illetve egyéni vállalkozás nevében is (ha annak képviselői vagyunk vagy rendelkezünk meghatalmazással, éppen úgy mint a hagyományos papír alapon indított ügyek esetében). Adó- (gépjármú adó, építményadó, helyi iparűzési adó, stb.), igazgatási- (birtokvédelem, lakcímnyilvántartás, fakivágás, stb.) , anyakönyvi-, valamint hagyatékkal kapcsolatos ügyekben, továbbá ipar és kereskedelem (telepengedély, üzlet, piac, vásár) szociális,illetve településüzemeltetés és vagyonkezelés körében indíthatunk eljárást, kérhetünk ki adatot, vagy tájékoztatást ezen a módon az illetékes önkormányzattól.

A bejelentkezés többféleképpen is történhet. Használhatjuk

  • ügyfélkapunkat vagy
  • e-személyinket (az olvasásához szükséges kártyaolvasóval), illetve
  • részleges kódú telefonos azonosítást is. 

Én az Ügyfélkapus bejelentkezést javaslom használni, mert jól működik és nem kell még egy eszközön jelszavakat bepötyögni. Ahhoz, hogy kihasználhassuk az elektronikus ügyintézési lehetőséget rendelkeznünk kell értesítési tárhellyel, és a rendelkezési nyilvántartásban (RNY) nem szabad letiltanunk az elektronikus ügyintést.

A rendelkezési nyilvántartásról következő alkalommal fogok írni.

KGY